EseményekPodcasts
Find Us
HIRDETÉS

Az EB egyik legfontosabb gólját lőtte Ollie Watkins

Ollie Watkins
Ollie Watkins Szerzői jogok Fotó: AP
Szerzői jogok Fotó: AP
Írta: Euronews
Közzétéve: A legfrissebb fejlemények
A cikk megosztásaKommentek
A cikk megosztásaClose Button

Az Anglia-Spanyolország elődöntő hivatalos játékidejének utolsó másodpercében, 1-1-es állásnál talált be a kapuba a devoni csatár, akinek nagy pillanata régóta várat magára.

HIRDETÉS

"Hogy őszinte legyek, nem álmodtam erről. Nem hazudhatok, és nem mondhatom, hogy álmodtam. Angliának gólt lőni csodálatos, de nem gondoltam, hogy egy ilyen tornán fogom megtenni," nyilatkozta Ollie Watkins, nem sokkal a győztes gól után.

A BBC szerint a találat igazolta Gareth Southgate döntését, hogy kilenc perccel a meccs vége előtt Watkinst választotta, hogy lecserélje az angolok eddigi gólkirályát, Harry Kane-t. Cole Palmer is ekkor lépett pályára, ő készítette elő Watkins gólját.

Az Aston Villa 28 éves játékosa korábban mindössze 20 percet játszott nagy bajnokságon, a Dánia elleni csoportmérkőzésen. A 2020-as EB és a 2022-es VB alatt nem lépett pályára.

"Amikor a kispadon ültem, azt mondtam Dean Hendersonnak (a cserekapus - a szerk.), hogy "ma én is számíthatok, és be kell jutnom". Éltem a lehetőséggel, gólt lőttem, és most ott vagyunk a döntőben," mondta Watkins a meccs után.

A döntő vasárnap lesz Spanyolország ellen, és ha Anglia győz, akkor Anglia most először nyerne férfi labdarúgó EB-t.

Sok angol játékossal ellentétben Watkins a futballpiramis alacsonyabb szintjén kezdte pályafutását: az Exeter Cityből 2017-ben 1,8 millió fontért távozott a Brentfordhoz, miután 78 meccsen 26 gólt szerzett az Exeterben.

További 49 gól következett a Brentford 143 mérkőzésén, majd három évvel később 28 millió fontért az Aston Villához került. Watkins 169 mérkőzésen 70 gólt szerzett, az elmúlt szezonban a Premier League-ben 19 gólt rúgott, klubja pedig a Bajnokok Ligájába jutott.

A múlt hónapban Watkins azt mondta: "A Villa közel 30 millió fontért vásárolt meg, de nem voltam benne biztos, hogy megérdemlem, hogy ott legyek."

"Nagyon jó évem volt, a legtöbb gólpasszt adtam a bajnokságban, sok gólt szereztem, és mégsem vettek be az Európa-bajnokságra utazó csapatokba. "Boldog vagyok, hogy most itt vagyok," tette hozzá.

Ahogy Gareth Southgate is. "Ollie minden nap edzett, és készen állt a játékra, ahogy az egész csapat," mondta. "Sok új játékos van a csapatban. A fele még nem volt bajnokságon, de nagyon jól összekovácsolódtak, fedezték egymást, és a ma este jó példa volt erre," tette hozzá a szövetségi kapitány.

A cikk megosztásaKommentek

kapcsolódó cikkek

EURO 2024: Anglia az utolsó percben biztosította be a helyét a döntőben

A spanyol válogatott 2-1-re verte a franciákat, így bejutott az EB-döntőbe

Podcast: Tényleg csoda a 100. percben esett magyar gól az egykori kiváló Fradi-játékos szerint