7N s indlæg

7N genopslog dette

Se profil for Glenn Petersen, grafik

Bestyrelsesmedlem - Konsulent - Enterprise Arkitekt

I denne artikel giver jeg et bud på, hvordan vi kan implementere at gå fra engangs- til flergangsinstrumenter på de danske hospitaler og dermed komme af med en masse spild af ressourcer

Hvordan kan vi omlægge fra engangs- til flergangs-instrumenter

Hvordan kan vi omlægge fra engangs- til flergangs-instrumenter

Glenn Petersen på LinkedIn

Interessante tanker. Måske man skulle lave et separat flow for disse instrumenter, så de ikke kom forbi den fungerende sterilcentral, men blev samlet sammen og genbehandlet i en separat sterilcentral, sendt ud i transit, så afdelingen stadig hentede “engangsinstrumenterne” som de var vand til. Hvis instrumenter vaskes og desinficeres lokalt, kunne de samles sammen og sendes til et fælles sted hvor regionen drev en ny sterilcentral for “engangsinstrumenter”. Jeg tror at hvis man blander alt for mange forskellige instrumenter ind i de fungerende sterilcentraler, vil de blive for overbelastet, da de ikke er designet til også at håndtere engangsinstrumenter. (Flow - samling af instrumenter i vaskebakker - pakning i peel pack etc. ). Skriv bare hvis du vil have min mening. Jeg har også lidt erfaring med opbygning af sterilcentraler😊.

Kirsten Nørholm

Senior Expert Clinical Workflows, Product Management & Business Development at Getinge

2md

Tak for at dele dine spændende tanker om et vigtigt emne Glenn.

Spændende læsning. Jeg er ansat på den Regionale sterilcentral på Herlev..

Se flere kommentarer

Hvis du vil se eller tilføje en kommentar, skal du logge ind